Για να ξέρουμε τι διαβάζουμε όταν τα μεγάλα ειδησεογραφικά site γράφουν για NOTAM και NAVTEX. Γιατί δεν γεννηθήκαμε για να τα ξέρουμε όλα.. και γιατί η γνώση μας κάνει καλύτερους.
Το NAVTEX είναι ένα σύστημα πληροφοριών για τη μετάδοση MSI (Πληροφοριών Ναυτικής Ασφάλειας, που είναι προειδοποιήσεις πλεύσης και καιρού, μετεωρολογικές προβλέψεις και άλλα επείγοντα μηνύματα σχετικά με την ασφάλεια) και την αυτόματη λήψη MSI με την τηλεγραφία στενής ζώνης με απευθείας εκτύπωση.
Οι εκπομπές της NAVTEX γίνονται και στέλνονται από πομπούς (Radio Telex) στους CRS (Παράκτιους Ραδιοσταθμούς) στα:
518 kHz MF (μεσαία συχνότητα) - οι MSI μεταδίδονται στα Αγγλικά - είναι διεθνώς γνωστές σαν NAVTEX, ή και
490 kHz MF - MSI ή και άλλες τοπικές πληροφορίες μεταδίδονται πρώτα στην τοπική γλώσσα για τα μικρά σκάφη- λέγεται εθνικό NAVTEX, ή και
4209,5 kHz HF (υψηλή συχνότητα) - χρησιμοποιείται στις τροπικές περιοχές όπου η λήψη MF μπορεί να είναι δύσκολη.
Η NAVTEX χρησιμοποιείται για τη μετάδοση MSI σε σκάφη στα παράκτια νερά (περίπου στα 400 NM από έναν CRS).
Τα μηνύματα της NAVTEX που μεταδίδονται μπορούν να ληφθούν από το δέκτη NAVTEX που είναι μια μικρή συσκευή όπως αυτή που βλέπετε στην φωτογραφία:
ΝΟΤΑΜ είναι μια Ειδοποίηση προς Αεροπόρους (Notice to Airmen NOTAM ή NoTAM) που υποβάλλεται από μια αρχή της αεροπορίας ώστε να προειδοποιήσει πιλότους για πιθανούς κινδύνους σχετικά με την πορεία πτήσης τους ή σχετικά με μια τοποθεσία, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την ασφάλεια της πτήσης.
Tι είναι το NAVTEX;
Το NAVTEX είναι ένα σύστημα πληροφοριών για τη μετάδοση MSI (Πληροφοριών Ναυτικής Ασφάλειας, που είναι προειδοποιήσεις πλεύσης και καιρού, μετεωρολογικές προβλέψεις και άλλα επείγοντα μηνύματα σχετικά με την ασφάλεια) και την αυτόματη λήψη MSI με την τηλεγραφία στενής ζώνης με απευθείας εκτύπωση.
Οι εκπομπές της NAVTEX γίνονται και στέλνονται από πομπούς (Radio Telex) στους CRS (Παράκτιους Ραδιοσταθμούς) στα:
518 kHz MF (μεσαία συχνότητα) - οι MSI μεταδίδονται στα Αγγλικά - είναι διεθνώς γνωστές σαν NAVTEX, ή και
490 kHz MF - MSI ή και άλλες τοπικές πληροφορίες μεταδίδονται πρώτα στην τοπική γλώσσα για τα μικρά σκάφη- λέγεται εθνικό NAVTEX, ή και
4209,5 kHz HF (υψηλή συχνότητα) - χρησιμοποιείται στις τροπικές περιοχές όπου η λήψη MF μπορεί να είναι δύσκολη.
Η NAVTEX χρησιμοποιείται για τη μετάδοση MSI σε σκάφη στα παράκτια νερά (περίπου στα 400 NM από έναν CRS).
Τι είναι η ΝΟΤΑΜ;
ΝΟΤΑΜ είναι μια Ειδοποίηση προς Αεροπόρους (Notice to Airmen NOTAM ή NoTAM) που υποβάλλεται από μια αρχή της αεροπορίας ώστε να προειδοποιήσει πιλότους για πιθανούς κινδύνους σχετικά με την πορεία πτήσης τους ή σχετικά με μια τοποθεσία, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την ασφάλεια της πτήσης.
Οι ΝΟΤΑΜ είναι αταξινόμητες ειδοποιήσεις ή συμβουλές που διανέμονται μέσω τηλεπικοινωνιών, οι οποίες περιέχουν πληροφορίες που αφορούν την καθιέρωση την κατάσταση ή τις αλλαγές κάθε αεροναυτικής εγκαταστάσεως, υπηρεσίας, διαδικασίας ή κινδύνου των οποίων η έγκαιρη γνώση είναι σημαντική στο προσωπικό και τα συστήματα που ασχολούνται με τις ιπτάμενες επιχειρήσεις.
Οι ΝΟΤΑΜ δημιουργούνται και μεταδίδονται από κυβερνητικές υπηρεσίες και φορείς εκμετάλλευσης αερολιμένων, υπό τις οδηγίες που καθορίζονται από το Παράρτημα 15: Υπηρεσίες Πληροφοριών Αεροναυτικής του Συνεδρίου Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας (CICA). Ο όρος ΝΟΤΑΜ έγινε κοινής χρήσης (αντί του επίσημου Notice to Airmen) μετά από επικύρωση του CICA και ενεργοποιήθηκε από τις 4 Απριλίου 1947. Οι ειδοποιήσεις προς Αεροπόρους εκδίδονταν κανονικά από μια απλή έκδοση από τις αντίστοιχες αρχές της κάθε χώρας (πχ το Flight Magazine στην Αγγλία). Ένας αριθμός από βελτιώσεις και τροπολογίες στον CICA συνετέλεσαν στο πιο αυτοματοποιημένο σύστημα που υπάρχει σήμερα.
Η ΝΟΤΑΜ κατατίθεται από μια αεροπορική αρχή για να προειδοποιήσει τους πιλότους αεροσκαφών για κάθε κίνδυνο που θα συναντήσουν στην πορεία τους ή σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία. Η αρχή, με τη σειρά της, παρέχει ένα μέσο διάδοσης των σχετικών ΝΟΤΑΜ στους πιλότους.
Η ΝΟΤΑΜ κατατίθεται από μια αεροπορική αρχή για να προειδοποιήσει τους πιλότους αεροσκαφών για κάθε κίνδυνο που θα συναντήσουν στην πορεία τους ή σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία. Η αρχή, με τη σειρά της, παρέχει ένα μέσο διάδοσης των σχετικών ΝΟΤΑΜ στους πιλότους.
Οι ΝΟΤΑΜ εκδίδονται (και αναφέρονται) για ένα αριθμό λόγων, όπως:
Οι αεροπορικές αρχές ανταλλάσσουν τυπικά ΝΟΤΑΜ πάνω από τα κυκλώματα του Δικτύου Σταθερών Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών
Υπάρχει ένα λογισμικό που επιτρέπει στους πιλότους να αναγνωρίζουν τις ΝΟΤΑΜ που βρίσκονται κοντά στην πορεία τους ή στον προορισμό τους.
- Κίνδυνοι όπως αεροπορικές επιδείξεις, άλματα αλεξιπτωτιστών, πτήσεις χαρταετών, λέιζερ, εκτοξεύσεις πυραύλων κλπ
- Πτήσεις σημαντικών ατόμων όπως επικεφαλής κρατών (μερικές φορές αναφέρονται ως πρωσορινές απαγορεύσεις πτήσεων, TFR)
- Κλειστούς διαδρόμους αεροδρομίου
- Μη λειτουργικά ραδιο-ναυπηγικά συστήματα
- Στρατιωτικές ασκήσεις με επακόλουθους περιορισμούς σε εναέριους χώρους
- Μη λειτουργικά φώτα σε ψηλά εμπόδια
- Προσωρινή ανέγερση εμποδίων κοντά σε αεροδρόμια (πχ γερανοί)
- Πέρασμα σμήνους πουλιών μέσα από εναέριο χώρο (μια ΝΟΤΑΜ σε τέτοια περίπτωση είναι γνωστή και ως BIRDTAM)
- Κοινοποιήσεις για αεροδιαδρόμους που έχουν να κάνουν με χιόνι, πάγο και στάσιμο νερό (λέγεται και SNOWTAM)
- Κοινοποιήσεις μιας επιχειρησιακά σημαντικής αλλαγής με ηφαιστειακή στάχτη ή μόλυνση από άλλη στάχτη (λέγεται και ASHTAM)
- Ανακοινώσεις κινδύνου κώδικα λογισμικού σε σχετικά τμήματα εδάφους για τη μείωση συγκεκριμένων ευπαθειών
Οι αεροπορικές αρχές ανταλλάσσουν τυπικά ΝΟΤΑΜ πάνω από τα κυκλώματα του Δικτύου Σταθερών Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών
Υπάρχει ένα λογισμικό που επιτρέπει στους πιλότους να αναγνωρίζουν τις ΝΟΤΑΜ που βρίσκονται κοντά στην πορεία τους ή στον προορισμό τους.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ όχι υβριστικά σχόλια,το ellada-kupros δεν φέρει ευθύνη για τυχόν υβριστικούς χαρακτηρισμούς.Σφάξτε τους με το βαμβάκι..έχουμε πλούσιο λεξιλόγιο άλλωστε.