Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Έχουμε φίλους στην Διεθνή σκακιέρα ή πρέπει να κοιτάμε το συμφέρον μας και μόνο; Τι κάνει το Ελλαδικό ΥΠΕΞ;

Η χώρα μας από την αποφράδα μέρα που μπήκαμε στον απαιτητικό και σφαγιαστικό ρυθμό των μνημονίων φαίνεται να χάνει ολοένα και περισσότερο την θέση της στο παγκόσμιο παιχνίδι των διεθνών συσχετισμών. Ανικανότητα και φόβος είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Ελλαδικού ΥΠΕΞ τα τελευταία χρόνια.. 

Μακεδονικό-Σκόπια 
Ανικανότητα στο να πείσει την Ευρώπη για το δίκαιο του ονόματος των Σκοπίων και να καταστήσει σαφές και στον υπόλοιπο κόσμο το δίκαιο της Ελλαδικής πλευράς, αλλά να διαδώσει και την Ελληνικότητα του ονόματος της Μακεδονίας. Πως όμως να διαδώσει την Ελληνικότητα της Μακεδονίας όταν δεν θεωρείς ότι πρέπει να υπάρχει ΕΘΝΙΚΗ παιδεία και θέλεις με το ζόρι να αλλάξεις τα σχολικά βιβλία.
 
Φόβος γιατί η Ελλαδική πλευρά δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι στα λανθασμένα καλέσματα της Αμερικανικής πλευρά για συμφωνία εδώ και τώρα. έναν φόβο που τον έχει διαχύσει και στους Έλληνες Διπλωμάτες που ΔΕΝ παίρνουν καμία πρωτοβουλία για να βοηθήσουν να βρεθεί μαι δίκαιη λύση για το όνομα.

Η λύση δεν φαίνεται στον ορίζοντα και η Ελλαδική πλευρά δεν θέλει να αναλάβει καμία πρωτοβουλία για να τελειώνει μια και καλή με ένα θέμα που λόγω της ανικανότητας και του φόβου που έχει ζώσει την Δημοκρατίας μας, έχει φτάσει στο σημείο η άλλη πλευρά, αυτή των Σκοπίων, να έχει βγει μπροστά και να ορίζει αυτή τις εξελίξεις μαζί φυσικά με τους αλλοπρόσαλους φίλους τους, τους Αμερικανούς. Οι ΗΠΑ που όπως έχουμε νομίζω όλοι καταλάβει.. το τελευταίο διάστημα αρέσκεται στο να φτιάχνει ψευτο-επαναστάτες τύπου Λιβύη, Αίγυπτο-Μοσουλμανική Αδελφότητα, Συριά-Αντικαθεστωτικοί να εξυπηρετεί με αυτούς τα πρόσκαιρα συμφέροντα της και όταν δεν τους χρειάζεται άλλο να τους αφήνει ξεκρέμαστους βορά στο χάος που αυτοί δημιούργησαν.

Θέμα ΑΟΖ και Τουρκία

Το θέμα της ΑΟΖ και των συνοριακών διαφορών μας με την Τουρκία είναι αρκετά τραγελαφικό.. που έχουμε συμφωνήσει στην συνοριακή γραμμή με τους Τούρκους; 

1.Στον Έβρο, και σε όλο το μήκος του ποταμού υπάρχει συνοριακή διευθέτηση.

2.Τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης, κάτι που κάνει πράξη από τις 14 Φεβρουαρίου 1975 μέχρι σήμερα. Όμως οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν κάνουν τις νόμιμες ενέργειες στον ICAO για άγνωστο λόγο..

3. Οι Τούρκοι λένε και επίσημα ότι η Ελλάδα έχει 6νμ εθνικό εναέριο χώρο και όχι 10νμ.

Η ελληνική κυβέρνηση επιμένει ότι με νόμο του 1931 έχει 10νμ, εδώ όμως οι Τούρκοι ανακαλύπτουν νομικό κενό καθόσον τα 10νμ εθνικού εναερίου χώρου καθορίστηκαν μόνον με Προεδρικό Διάταγμα το 1931.

Η Τουρκία, εκμεταλλευόμενη τα κενά της Σύμβασης του Αμβούργου 1979 του ΙΜΟ για την έρευνα και Διάσωση έχει ψηφίσει στο Τουρκικό κοινοβούλιο από το Δεκέμβρη του 2001 τον υπ αριθμόν νόμο 24611/2001, με τον οποίο διχοτομεί το Αιγαίο και την Κύπρο για λόγους έρευνας και διάσωσης,



Τα σύνορα είναι σαφώς καθορισμένα επί τη βάσει ισχυουσών διεθνών συμφωνιών (Συνθήκη Λωζάννης του 1923, Πρωτόκολλο Αθηνών 1926, ιταλο-τουρκική Συμφωνία και Πρωτόκολλο 1932)» απαντά η Αθήνα.

Τα Δωδεκάνησα ήταν το τελευταίο νησιωτικό συγκρότημα του Αιγαίου που επανήλθε στην ελληνική κυριαρχία. Η Ιταλία κατέλαβε τα Δωδεκάνησα κατά την διάρκεια του τουρκοιταλικού πόλεμου το 1911-12. Σύμφωνα με το άρθρο 2 της συνθήκης του Ouchy, αποφασίστηκε η Ιταλία να αποσυρθεί από τα Δωδεκάνησα και η Οθωμανική αυτοκρατορία από την Μεγάλη Τρίπολη της Λιβύης. Σύμφωνα με το άρθρο 15 της συνθήκης, η Τουρκία εγκαταλείπει στην Ιταλία τα 13 νησιά που κατονομάζονται ένα, ένα, καθώς και τις παρακείμενες νησίδες και στο τέλος του άρθρου αναφέρεται και η νήσος Καστελόριζο.

4. Ένα ακόμη πρόβλημα για την Ελλάδα στο χαοτικό περιβάλλον των Βαλκανίων είναι η ξαφνική άρνηση της Αλβανίας να σεβαστεί αυτά που υπέγραψε! και σε αυτήν την περίπτωση η Ελλάδα σφυρίζει αδιάφορα.. Η Αλβανία εντελώς ξαφνικά δεν δέχεται την υπογραφή του πρωθυπουργού Berisha το 2009 της συμφωνίας οριοθέτησης της μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας υφαλοκρηπίδος και των υπολοίπων θαλασσίων ζωνών στο Ιόνιο και στη Νότιο Αδριατική. Βέβαια μεγάλο ρόλο σε αυτή την ξαφνική αθέτηση των συμφωνηθέντων έχει να κάνει και η Τουρκική εξωτερική πολιτική που προσέγγισε ξαφνικά την Αλβανία και εξασφάλισε σε χρόνο ρεκόρ την στήριξη της αλλά και την βοήθεια της Τουρκικής πλευράς στον Στρατιωτικό τομέα. Η συμφωνία αυτή καταγγέλθηκε από το Συνταγματικό Δικαστήριο της Αλβανίας και έτσι δεν κυρώθηκε ποτέ από το Αλβανικό Κοινοβούλιο. με αποκλειστική ευθύνη του Αλβανού πρωθυπουργού, Edi Rama.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα κάνει στο θέμα της ΑΟΖ η Ελλάδα.. νομίζω ότι ούτε το ΥΠΕΞ γνωρίζει σήμερα τι θα πράξει..  και πως θα ενεργήσει το επόμενο διάστημα. Φυσικά μέσα σε όλα αυτά δεν θα πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας η επίμονη πρόσκληση των Βρυξελλών και της Γερμανικής κυβέρνηση για κοινές περιπολίες στο Αιγαίο.. πρόσκληση που η Ελληνική πλευρά πρέπει να αναζητήσει από που εκπορεύεται και που θέλει να καταλήξει, αφού πρόσφορο έδαφος για κάτι τέτοιο δεν μπορεί να υπάρξει όσο η γειτονική χώρα παραμένει εχθρική με την διατήρηση του Casus Belli εις βάρος της χώρας μας. Υπενθυμίζετε ότι η άρση του casus belli έχει συμπεριληφθεί μεταξύ των βασικών κριτηρίων για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, στο πλαίσιο της υποχρέωσής της για πλήρη σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και της καλής γειτονίας.

Να θυμίσουμε όμως τι είναι και πως δημιουργήθηκε το Casus Belli.. (ΥΠΕΞ)
Η Ελλάδα κατά την κύρωση της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (Ν. 2321/1995) δήλωσε ρητά ότι επιφυλάσσεται να ασκήσει σε οιοδήποτε χρόνο το δικαίωμά της να επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη της μέχρι τα 12 ν.μ. 
Ως αντίδραση προς τη νόμιμη αυτή θέση της Ελλάδας, η τουρκική Βουλή εξουσιοδότησε με ψήφισμά της (8/6/1995) την τουρκική κυβέρνηση, εν λευκώ και στο διηνεκές, να κηρύξει πόλεμο (casus belli) στην Ελλάδα (εξουσιοδότηση για χρήση και στρατιωτικών μέσων κατά της Ελλάδος), σε περίπτωση που η τελευταία επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνης της πέραν των 6 ν.μ.

Η Τουρκία ψευδώς και υπούλως ισχυρίστηκε στην Ε.Ε. ότι η Τουρκική Στρατιά Αιγαίου καταργήθηκε στις 30 Αυγούστουτου 2006, και συγχωνεύτηκε στην 4η Τουρκική Στρατιά. Κάτι που μόνο στα λόγια ισχύει αφού οι δομές αλλά και οι σχηματισμοί παραμένουν και τα σχέδια της Τουρκικής Στρατιάς του Αιγαίου δεν τερματίστηκαν ποτέ.

Στη δικαιοδοσία της 4ης Στρατιάς υπόκεινται όλες οι δυτικές ακτές της Τουρκίας, και έχει έδρα τη Σμύρνη. Η Στρατιά Αιγαίου αντίθετα από όλες τις υπόλοιπες στρατιωτικές δυνάμεις της Τουρκίας δεν υπόκειται στο ΝΑΤΟ.

Τι έδειξε η Efes 2014 (onalert.gr)
Η Στρατιά του Αιγαίου ήταν από τη αρχή της ίδρυσής της σταθερά προσανατολισμένη προς τα νησιά του Αιγαίου, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει ενισχυθεί σημαντικά με πολύ μεγάλο αριθμό αποβατικών σκαφών, γεγονός που αποδεικνύει και τον επιθετικό της χαρακτήρα. 

Έχει ,εκτός από τον Αττίλα,πολλές μηχανοκίνητες Ταξιαρχίες Πεζικού και Πυροβολικού, μια ταξιαρχία κομάντος του ναυτικού με έδρα τη Φώκαια και τη Σμύρνη, ενώ υποστηρίζεται από το 3ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού που εδρεύει στην Σμύρνης.Σε περίοδο επιχειρήσεων αναλαμβάνει τη διοίκηση της Tαξιαρχίας Αμφίβιων Δυνάμεων που εδρεύει μαζί με τη Διοίκηση Αποβατικών Πλοίων στο ναύσταθμο Φώκαιας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Στρατιά Αιγαίου έχει ήδη συγκροτήσει από τον καιρό της ειρήνης τη Διοίκηση Συγκροτήματος Ειδικής Αποστολής Αιγαίου με κύρια αποστολή τη διεξαγωγή αποβατικών επιχειρήσεων εναντίον των νησιών του Αιγαίου- κάτι που φαίνεται και από την ανάλυση των ασκήσεων όπως πχ της Efes, όπως ήδη έγραψε το OnAlert.

Ας δούμε και τι είχε δημοσιεύσει ο Δημητρης Αλευρομαγειρος προ ετών, 
Αντιστρατηγος ε.α. - Επίτιμος Γενικός Επιθεωρητής Στρατού  

"Αυτη η πολιτικη της Τουρκιας εντασεται στη γνωστη στρατηγικη της του «μαστιγιου και του καρροτου» η οποια μαζυ με τις κατα καιρους προβοκατορικες ενεργειες της εχει θετικα ,υπερ αυτης ,αποτελεσματα.   

Υπενθυμιζουμε  τη γνωστη προβοκατσια  των γεγονοτων της Κοφινου [στη Κυπρο τον Νοεμβριο του 1967 ] η οποια οδηγησε στην επαισχυντη απομακρυνση της Ελληνικης Μεραρχιας με οδυνηρα για τον Ελληνισμο της Κυπρου αποτελεσματα.....
 Σημειουται οτι κατ' επαναληψη Ελληνικες Κυβερνησεις,προφανως πιεζομενες και υποκυπτουσες σε κυνικες απειλες και με μηδενικες η'αοριστες υποσχεσεις εχουν προβει σε αναλογες ενεργειες [1976 συναντηση Κ.Καραμανλη -Ετσεβιτ στη Γενευη,1991 προταση κυβερνησης Μητσοτακη για αποστρατικοποιημενη ζωνη στα συνορα Ελλαδας-Τουρκιας Βουλγαριας και διαφορες κατ έπαναληψη προτασεις  για αμοιβαια[?] μειωση των εξοπλισμων ].Οι ενεργειες αυτες καταληγουν παντα στην απαιτηση της Αγκυρας για  αποστρατικοποιηση των νησιων του Αιγαιου με ....υποκρυπτομενο και εμφανιζομενο την καταλληλη στιγμη, ανταλλαγμα " την, ΑΝΕΥ ΟΥΔΕΜΙΑΣ ΣΤΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΑΣ, αποσυρση της 4ης Στρατιας..... 

Απο το 1980  τονιζουμε με εμφαση τον κινδυνο της αποστρατικοποιησης των νησιων του Αιγαιου σε πιθανη προταση της Αγκυρας,  για ταυτοχρονη αποσυρση της 4ης Στρατιας [προταση η οποια ηλθε και το ετος 2000 και δια στοματος του -αποθανοντος ηδη -πρωην αρχηγου του πολεμικου ναυτικου ,αρχηγου των ναυτικων δυναμεων εισβολης στη Κυπρο το '74 και τοτε [2000] στρατιωτικου συμβουλου του Ετσεβιτ,ναυαρχου Γκιουβεν Ερκαγια.....] 
Η 4η Τουρκικη Στρατια εχει ΜΟΝΟ πολιτικο λογο υπαρξης . Συγκροτηθηκε το 1976 στα δυτικα παραλια της Μ.Ασιας ωστε οταν θα ελθει η στιγμη και σε εντολη ή "διευκολυνση"του διεθνους παραγοντα και προκειμενου να φανει η Τουρκια φιλειρηνικη,να γινει προταση για την αποσυρση της με ταυτοχρονη αποστρατικοποιηση των νησιων μας... 

Ειναι γνωστο οτι η Ελλαδα υστερα απο τη βαρβαρη και εγκληματικη εισβολη των Τουρκων το '74 και κανοντας χρηση αναφαιρετου δικαιωματος της [ αρθρο 51 καταστατικου χαρτη των ΗΕ] εξοπλισε ΑΜΥΝΤΙΚΑ τα νησια του Αιγαιου. Η Τουρκια -ενω γνωριζει πολυ καλα οτι δεν προκειται να της επιτεθουμε- συγροτησε την  4η Στρατια ,με τον ισχυρισμο οτι κινδυνευει απο τις δυναμεις των νησιων μας...ενω ο πραγματικος λογος εινα αυτος που περιγραφουμε παραπανω. 

Η ιδια η Τουρκια ,στην πραξη, εχει επιβεβαιωσει τον ισχυρισμο μας οταν στις διαφορες κρισεις αλλα και στις κατ'ετος διεξαγομενες αποβατικες ασκησεις στον κολπο του Ντογαμπεη [εναντιον τινος οι αποβατικες ασκησεις?] χρησιμοποιει ως κυριο κορμο των αποβατικων της δυναμεων  τμηματα εκτος Μοναδων της 4ης Στρατιας τα οποια και επιβιβαζονται στα μονιμως ναυλοχουντα στα Μικρασιατικα Παραλια 140 και πλεον αποβατικα της πλοια [τα οποια   δεν ανηκουν στην 4η Στρατια στην οποια επισης δεν ανηκει και η Ταξιαρχια Πεζοναυτων που εδρευει στη Φωκια .... 
Ειναι προφανες,οτι η τυχον διαλυση  η' αποσυρση της 4ης Στρατιας σε τιποτα δεν θα μειωσει τη στρατιωτικη ετοιμοτητα και επιθετικοτητα της Τουρκιας κατα των νησιων μας, ενω τυχον αποσυρση των δυναμεων μας απο τα νησια,η εγκατασταση των οποιων απαιτησε πολυ χρονο, τα αφηνει ουσιαστικα ανυπερασπιστα,δεδομενου οτι σε περιπτωση κρισης ο χρονος που θα απαιτηθει για την αξιοπιστη αμυντικη επανεγκατασταση  ειναι πολλαπλασιως μεγαλυτερος απο τον ελαχιστον χρονο επιβιβασης των τουρκικων στρατευματων στα αποβατικα τους για αμεση επιθεση κατα των νησιων μας...[επισημανση που κανει και ο Σταυρος Λυγερος στο αρθρο του]"

Το 2002 η Τουρκία δεσμεύτηκε μόνον προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για μη επίθεση εναντίον της Ελλάδας, δέσμευση όμως που δεν έχει δοθεί και στην Ελλάδα επίσημα. 

Το Ελλαδικό ΥΠΕΞ έπρεπε με πολύ απλά λόγια να πει στους Ευρωπαίους Αξιωματούχους που ζητούν από την χώρα μας να κάνουμε κοινές περιπολίες στο Αιγαίο με τους Τούρκους ότι δεν μπορούμε κύριοι της Ε.Ε. να συνεργαστούμε με μια χώρα που μας έχει κηρύξει casus belli και ότι αν δεν αναιρέσει αυτή της την απόφαση, περαιτέρω συνεργασία δεν μπορεί να υπάρξει.  


Ας δούμε τώρα το θέμα της νέας FRONTEX και πως συνδέεται με την Τουρκία άμεσα..

Μέχρι στιγμής γνωρίζαμε ότι υπήρχε ένας μηχανισμός που όποια χώρα επιθυμούσε και χρειαζόταν συνδρομή για την φύλαξη των συνόρων της έκανε χρήση αυτού του δικαιώματος και ζητούσε εντός ολίγων ημερών στελέχη της FRONTEX να συνδράμουν την εν λόγω χώρα. Το δικαίωμα όμως αυτό είχε άμεση συνάρτηση με τους νόμους του κράτους και με τα θέλω του κράτους.. δλδ το Χ κράτος μέλος ζητούσε σε συγκεκριμένη περιοχή να σταλούν οι υπάλληλοι της FRONTEX, η υπηρεσία αυτή πήγαινε και ήταν άμεσα συνεργαζόμενη με τις τοπικές αρχές και τους νόμους του κράτους. Όμως φαίνεται ότι όλα αυτά αλλάζουν δραστικά.. προς το χειρότερο αφού πλέον η FRONTEX θα ενεργεί αυτόματα και ανεξάρτητα από τα θέλω του κάθε κράτους! Κάτι πρωτοφανές αφού ουσιαστικά παραβιάζονται οι νόμοι των κρατών μελών και χάνεται ουσιαστικά το δικαίωμα της φύλαξης των συνόρων από τα μέλη της Ε.Ε. και φυσικά προχωρά ακόμα περισσότερο στην άμεση αμφισβήτηση της Εθνικής κυριαρχίας των κρατών μελών. Και είναι πρωτοφανές αφού η στελέχωση της υπηρεσίας αυτής γίνεται από τα κράτη μέλη της Ε.Ε. και φαντάζει αδιανόητο πως θα επέμβει πχ στην Ελλάδα χωρίς η χώρα μας να έχει δώσει το ok και μέσα σε αυτούς να υπάρχουν και Έλληνες Αστυνομικοί! Θα είναι πραγματικά κάτι το πρωτόγνωρο και θα αποδείξει και στην πράξη αυτό που λέμε τόσο καιρό, ότι η Ε.Ε. στόχο έχει την διάλυση της Εθνικής κυριαρχίας των κρατών μελών και ανάδειξης μια υπερεξουσίας που θα αποφασίζει και θα διατάσσει μονομερώς και με φασιστικό τρόπο για τα μέλη της.

Εδώ βέβαια έρχεται να δέσει ξανά η Τουρκία, αφού οι ροές είναι απολύτως ελεγχόμενες από το βαθύ κράτος των μυστικών υπηρεσιών της. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ροές αυξήθηκαν ξαφνικά πριν ένα έτος και καθ όλη την διάρκεια του Συριακού εμφυλίου οι ροές προς την χώρα μας ήταν σχεδόν μηδενικές, σε αυτό το σημείο να θυμίσω ότι ο Συριακός εμφύλιος άρχισε προ 5 έτη και δεν ήταν κάτι χθεσινό.. άρα οι ροές πέραν των χωρών Λιβάνου, Ιορδανίας, Αιγύπτου και Τουρκίας(στα Συροτουρκικά σύνορα)κάπου είχαν ξεμείνει.. ή σταματήσει περιμένοντας να τελειώσει ο πόλεμος. Οι γειτονικές χώρες της Συρίας, πλην της χώρας μας, μέχρι στιγμής έχουν δεχτεί  πάνω από 2 εκατ Σύρους πρόσφυγες!

Ας επιστρέψουμε όμως στην FRONTEX και στην νέα φασιστική δομή της. 
(κείμενο από το http://www.analystsforchange.org)
"Τα κράτη-μέλη μελλοντικά, θα έχουν σε συνεχή ετοιμότητα έως και 2000 αστυνομικούς για ενδεχόμενες ανάγκες της FRONTEX (…) Οι αστυνομικοί θα πρέπει να είσαι θέση να μετακινηθούν γρήγορα στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ σε περιπτώσεις ανάγκης, όπως αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ακόμη και παρά τη θέληση του ενδιαφερόμενους κράτους-μέλους", σημειώνεται στο κείμενο της Κομισιόν που μπορείτε να δείτε παρακάτω,

Οι υπάλληλοι της FRONTEX θα μπορούν ακόμη να επιβλέπουν ότι θα επαναπροωθούνται οι μετανάστες των οποίων οι αιτήσεις ασύλου απορρίπτονται, αναφέρεται στο δημοσίευμα, και επισημαίνεται ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φαίνεται πως θα στηρίξει το σχέδιο της Επιτροπής.
"Όταν κράτη, όπως τώρα η Ελλάδα, αποτυγχάνουν στην φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, πρέπει η Ευρώπη να μπορεί να αναλαμβάνει το πρόσταγμα για συγκεκριμένα τμήματα των συνόρων", δηλώνει σχετικά ο Γερμανός Χριστιανοκοινωνιστής (CSU) επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μάνφρεντ Βέρνερ.
Επίσης, νέο κέντρο ανάλυσης το οποίο θα αξιολογεί την κατάσταση στα εξωτερικά σύνορα και θα εισηγείται μέτρα στο ενδιαφερόμενο κράτος-μέλος, προβλέπει το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με δημοσίευμα της "Sueddeutsche Zeitung". Αν το κράτος δεν συμμορφωθεί, η Επιτροπή θα προτείνει στο Συμβούλιο την αποστολή ομάδας ταχείας ανάληψης δράσης και η απόφαση θα λαμβάνεται – για πρώτη φορά – με "αντίστροφη ειδική πλειοψηφία".
"Ένα νέο κέντρο ανάλυσης θα αξιολογεί στο εξής τον κίνδυνο στα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα προβαίνει σε συστάσεις προς το ενδιαφερόμενο κράτος-μέλος. Αν η κατάσταση σε κάποιο σημείο των συνόρων ξεφύγει από τον έλεγχο, τότε ένα νέο κέντρο ανάλυσης θα αξιολογεί τον κίνδυνο. Κατόπιν θα γίνονται συστάσεις στο ενδιαφερόμενο κράτος-μέλος. Αν το εν λόγω κράτος δεν εφαρμόσει τις συστάσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορεί να προτείνει στο Συμβούλιο Υπουργών την αποστολή εντός δυο-τριών ημερών ομάδας ταχείας ανάληψης δράσης. Αυτή η απόφαση θα λαμβάνεται με "αντίστροφη ειδική πλειοψηφία", δηλαδή μια απόφαση θα θεωρείται ειλημμένη, εκτός αν βρεθούν αρκετά κράτη-μέλη για να την εμποδίσουν", αναφέρει η εφημερίδα στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Παράλληλα, η εφημερίδα επισημαίνει ότι η Γερμανία και η Γαλλία στηρίζουν ήδη αυτές τις θέσεις – αναμένονται όμως αντιδράσεις από τα κράτη-μέλη, που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την εθνική τους κυριαρχία σε θέματα συνόρων.

Μέσα σε όλα αυτές τις αστοχίες, τις φοβίες και την διστακτικότητα.. η Ελληνική κυβέρνηση φοβισμένη δεν αντιδρά. Η περιορισμένη αντίληψη της Ελληνικής πλευράς τρώει το ένα χαστούκι μετά το άλλο αφού και το Ισραήλ που μέχρι χτες δεν ήθελε να δει την Τουρκία ούτε ζωγραφιστή, εξομαλύνει τις σχέσεις της, δίνει μέχρι και αποζημίωση για το Μαβί Μαρμαρά στους Τούρκους και στους ακτιβιστές που σκοτώθηκαν κατά την Ισραηλινή επιχείρηση κατάληψης του σκάφους που είχε φτάσει μερικά ναυτικά μίλια πριν τις ακτές της Γάζας. Φυσικά δεν πιστεύω ότι ο Τούρκος έτσι ξαφνικά θα αλλάξει στάση απέναντι μας.. αλλά η απορία μου είναι η εξής, το Ελληνικό ΥΠΕΞ πήρε χαμπάρι ότι το Ισραήλ αλλάζει την στάση του στο θέμα της Τουρκίας; Κατάλαβε ότι το Ισραήλ έχει ανάγκη για να διαμορφώσει συνθήκες ώστε αγωγός φυσικού αερίου να περάσει ή προς Τουρκικό έδαφος ή προς Ελληνικό και αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την συνδρομή της Τουρκίας; Το Ελλαδικό ΥΠΕΞ έχει καταλάβει ότι το Ισραήλ με πολύ προσεκτικές κινήσεις δίνει χώρο στην Τουρκία για να παίξει στην διεθνή σκακιέρα με το καυτό ζήτημα του Καστελορίζου και την άρνηση της εκεί καθορισμένης Ελληνικής ΑΟΖ; Γνωρίζει ότι το Ισραήλ αυτή την ώρα συνομιλεί με την Τουρκία μέχρι και για εγκατάσταση Τερματικού σταθμού φυσικού αερίου; και ότι το συνδέει και με την υπάρξει τερματικούς σταθμού στο Λιμάνι της Λεμεσού;έχει ξυπνήσει από τον λήθαργο ή κοιμάται του καλού καιρού;

Ας δούμε τι γράφει ο κ.Κώστας Μπενιτάκης στην Zougla.gr

Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε πως υπήρξε μυστική συνάντηση στην Ελβετία, με στόχο την επαναπροσέγγιση Τουρκίας και Ισραήλ και την εκ νέου ανταλλαγή πρέσβεων, έπειτα από πέντε χρόνια ψυχρότητας στις σχέσεις των δύο κρατών. Το 2010 ισραηλινές ειδικές δυνάμεις είχαν καταλάβει το πλοίο «Μαβί Μαρμαρά» που προσπαθούσε να διασπάσει τον ισραηλινό ναυτικό αποκλεισμό της Γάζας, σκοτώνοντας 10 Τούρκους ακτιβιστές. 
Τι σχέση έχουν τα δύο θέματα; Την απάντηση δίνει η ισραηλινή εφημερίδα «Χααρέτζ». «Έπειτα από πέντε χρόνια η αποκατάσταση κανονικών σχέσεων Άγκυρας-Ιερουσαλήμ θα επιφέρει μεγάλα κέρδη και στις δύο χώρες. Ακολουθεί δεύτερη φάση συνομιλιών για την εισαγωγή ισραηλινού φυσικού αερίου. Ένα πρόγραμμα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων» επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας. 
Η είδηση για την προσπάθεια αποκατάστασης των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων έρχεται μετά την υπογραφή από τον Ισραηλινό πρωθυπουργό της συμφωνίας που αναμενόταν από καιρό, για το πρόγραμμα «Λεβιάθαν» στα ανοικτά των ακτών της χώρας του. Το κοίτασμα Λεβιάθαν εκτιμάται στα 622 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, ενώ το κόστος εξόρυξης θα κυμανθεί κοντά στα 6 δις δολάρια, με την παραγωγή να αρχίζει μέσα στο χρονικό διάστημα 2018-2020.
Στον χάρτη βλέπεται και το σημείο διένεξης της Ελλάδας με την Τουρκία.


Όπως αντιλαμβάνεστε.. το Ελλαδικό ΥΠΕΞ έχει χάσει προ πολλού το διεθνές παιχνίδι συσχετισμών στην περιοχή και πλέον ακολουθεί από πολύ μακρυά τα τεκταινόμενα. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι επόμενες μας ενέργειες θα είναι καθοδηγούμενες από τους δανειστές, η Ελλαδική πλευρά αδυνατεί να παράξει εξωτερική πολιτική και δεν φαίνεται ότι αυτό θα αλλάξει στο επόμενο σύντομο διάστημα όπου και θα αποφασιστούν για την περιοχή πολύ μεγάλες αλλαγές.

Σε αυτό το σημείο και κλείνοντας να υπενθυμίσω για άλλη μια φορά ότι η Κυπριακή Δημοκρατία ΕΧΕΙ ΑΟΖ.. έχοντας ταυτόχρονα υπό παράνομη κατοχή τεράστιο τμήμα της από την Τουρκία, δεν φοβήθηκε, έπαιξε πολιτικά και κέρδισε.. εμείς;


Υ.Γ. Οι φίλοι μας χάθηκαν κάπου μεταξύ ελληνοτουρκικών - κυπριακού - μακεδονικού.. ανατρέξτε ποιοι ενεπλάκησαν σε αυτές τις διαπραγματεύσεις και θα καταλάβετε αν έχουμε φίλους ή αν έχουμε φίδια στον κόρφο μας. 


ΕΛΛΑΔΑ - ΚΥΠΡΟΣ

 

Πηγές - πληροφορίες
Τουρκικό ΥΠΕΞ ανακοινώσεις
Ελλαδικό ΥΠΕΞ
http://www.zougla.gr Κώστα Μπετινάκη
Δημητρης Αλευρομαγειρος, 
Αντιστρατηγος ε.α.
Επιτιμος Γενικος Επιθεωρητης Στρατου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ όχι υβριστικά σχόλια,το ellada-kupros δεν φέρει ευθύνη για τυχόν υβριστικούς χαρακτηρισμούς.Σφάξτε τους με το βαμβάκι..έχουμε πλούσιο λεξιλόγιο άλλωστε.