Σήμερα έπαιξε το τελευταίο επεισόδιο των ΠΑΝΘΕΩΝ στον ΣΚΑΙ, ένα αριστούργημα του Τάσου Αθανασίαδη που μπορείτε να το βρείτε σε τρεις τόμους στα βιβλιοπωλεία της χώρας. Ένα σήριαλ που έπαιξε δυστυχώς σε λάθος κανάλι, αφού ο ΣΚΑΙ δεν είναι ένα κανάλι που φημίζεται για τα σηρίαλ που έχουν παίξει στο παρελθόν.. περισσότερο για τα ηλίθια κακοφτιαγμένα και ανούσια παιχνίδια επιβίωσης είναι γνωστός και τίποτα παραπάνω.
Ποιοι ήταν οι Πανθέοι και πως χωρίζονται οι τρεις τόμοι του ΕΠΙΚΟΥ αυτού αριστουργήματος;
"Ο Τάσος Αθανασιάδης είναι προπάντων ένας στυλίστας που παλεύει με τα πράματα τα ίδια, που αγγίζει τη ζωή στους αρμούς της. Η λέξη του είναι διαλεγμένη, η φράση σμιλεμένη, ο τόνος υπολογισμένος σταθερά, με την άγρυπνη φροντίδα του καλλιτέχνη που φοβάται ότι και μια ελάχιστη παραφωνία μπορεί να διασαλέψει την ισορροπία του συνόλου. . .
"Θα 'θελα απλώς να υπογραμμίσω πώς στους Πανθέους δεν μυθοποιούνται μόνο μερικά απ' τα σημαντικότερα γεγονότα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής κατά τη διάρκεια της τελευταίας πεντηκονταετίας, αλλά επιχειρείται, μέσα απ' τις πράξεις και τις ιδέες μιας οικογενείας, να δοθεί η νοοτροπία της αστικής τάξεως, αυτού του κορμού του έθνους που πρωτοστάτησε σε κάθε προοδευτική εκδήλωσή του". (Ο ΑΚΡΟΑΤΗΣ, εφ. Το Βήμα)."Δεκαπέντε κι απάνω χρόνια χρειάστηκε ο Τάσος Αθανασιάδης για να φέρει σε άξιο πέρας αυτό το συγγραφικό άθλημα που θα πρέπει να του εξασφαλίσει μια θέση ολότελα ξεχωριστή και ειδική μέσα σε ολόκληρη τη νεοελληνική πεζογραφία. . . Δεν υπάρχει παρόμοια περίπτωση μυθιστορήματος μακράς πνοής στην λογοτεχνία μας. Μα ούτε και παρόμοια πρόθεση να δοθεί ένα μυθιστόρημα - ποταμός μέσα από την ιστορία μιας χαρακτηριστικής οικογένειας, των "Πανθέων", η κοινωνική, ψυχολογική και ιστορική Ελλάδα των πρώτων σαράντα χρόνων του αιώνα μας". "Αντρέας Καραντώνης" (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Τα βιβλία:
ΤΟΜΟΣ ΠΡΩΤΟΣ
ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ
ΤΟΜΟΣ ΤΡΙΤΟΣ
Αθανασιάδης, Τάσος
Συγγραφέας
Τάσος Αθανασιάδης (1913-2006). Ο Τάσος Αθανασιάδης γεννήθηκε στο Σαλιχλί της Μικράς Ασίας, γιος του επιχειρηματία Μιχαήλ Αθανασιάδη, που πέθανε όταν ο συγγραφέας ήταν ακόμη παιδί, και της Ανθής Παναγιωτοπούλου. Είχε τρεις μεγαλύτερες αδελφές. Μετά την καταστροφή του 1922 η μητέρα με τα τέσσερα παιδιά της εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα, όπου ο Τάσος σπούδασε νομικά, εργάστηκε για λίγα χρόνια ως δικηγόρος και ζει ως σήμερα.
Παντρεύτηκε τη φιλόλογο Μαρία Δημητροπούλου. Διετέλεσε διευθυντής γραμματείας, δραματολογίου, προσωπικού και γενικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, καθώς επίσης προϊστάμενος καλλιτεχνικού προγραμματισμού του οργανισμού των ελληνικών κρατικών θεάτρων, θέση από την οποία παραιτήθηκε το 1972.
Ταξίδεψε στην Ιαπωνία, την Ινδία, την Τουρκία, τη δυτική και κεντρική Ευρώπη, τον Καναδά και τις Η.Π.Α. Τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο μυθιστορηματικής βιογραφίας (1955 για το "Ο Ντοστογιέβσκι από το κάτεργο στο πάθος" και 1963 για τον "Αλβέρτο Σβάιτσερ"), το βραβείο πεζογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών (1959-1961 για τους "Πανθέους"), το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος (1969 για την "Αίθουσα του θρόνου" και 1978 για τους "Τελευταίους εγγονούς"), το Έπαθλο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών (1975 για τους "Φρουρούς της Αχαΐας"), το βραβείο ελληνοτουρκικής φιλίας και ειρήνης Ιπεκτσί (1989 για τα "Παιδιά της Νιόβης"), το αργυρούν μετάλλιο του ιδρύματος της Γαλλικής Ακαδημίας Τέχνες-Επιστήμες-Γράμματα και το βραβείο Χέρντερ (1997).
Από το 1986 ήταν μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, ενώ διετέλεσε επίσης ιδρυτικό μέλος της Ομάδας των Δώδεκα, πρόεδρος της επιτροπής κρατικών λογοτεχνικών βραβείων (1979-1980), της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και του Δ.Σ. της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Με τη λογοτεχνία άρχισε να ασχολείται από μαθητική ηλικία με δημοσιεύσεις διηγημάτων σε περιοδικά όπως η Νέα Εστία, τα Ελληνικά, η Πρωτοπορία και άλλα. Την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στα γράμματα πραγματοποίησε το 1936 με τη δημοσίευση μιας μελέτης του για το Φώτο Πολίτη, την οποία διάβασε στην Αρχαιολογική Εταιρεία.
Το 1943 εξέδωσε τη συλλογή διηγημάτων "Θαλασσινοί προσκυνητές" και ένα χρόνο αργότερα τη μυθιστορηματική βιογραφία "Ταξίδι στη μοναξιά", έργα λυρικής υφής με έμφαση στην περιγραφή του εσωτερικού κόσμου των ηρώων τους. Γρήγορα ωστόσο στράφηκε στη μυθιστορηματική γραφή της κλασικής ρεαλιστικής τεχνοτροπίας, δείχνοντας ιδιαίτερη επιμέλεια στην περιγραφή του εξωτερικού κόσμου αλλά και στην ψυχογράφηση των προσώπων.
Χαρακτηριστικά του έργου του είναι η προσπάθειά του να δείξει την επίδραση ενός συγκεκριμένου κάθε φορά κοινωνικού και πολιτικού πλαισίου στη ζωή και τον ψυχισμό μεμονωμένων προσώπων και να προβάλει έτσι τη γενικότερη θεωρία του για την εξέλιξη της ζωής ως αποτέλεσμα συνεχούς πάλης ανάμεσα στις δυνάμεις του Καλού και του Κακού.
Η περίπτωση του Τάσου Αθανασιάδη καλύπτει χρονικά μια περίοδο που φτάνει ως τη σύγχρονή μας πεζογραφία, υφολογικά βρίσκεται στην πεζογραφική παράδοση της γενιάς του Τριάντα.
Για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Τάσου Αθανασιάδη βλ. Μανώλης Γιαλουράκης , "Αθανασιάδης Τάσος", στη "Μεγάλη εγκυκλοπαίδεια της νεοελληνικής λογοτεχνίας", τ. 1, Αθήνα, Χάρη Πάτση, 1968, Έρη Σταυροπούλου, "Τάσος Αθανασιάδης", στο "Η μεσοπολεμική πεζογραφία· από τον πρώτο ως τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο (1914-1939)", τ. Β’, Αθήνα, Σοκόλης, 1992. (Πηγή: Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών, Ε.ΚΕ.ΒΙ.).
Ένας συγγραφέας που έχει γράψει αριστουργήματα όπως: ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΝΙΟΒΗΣ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΞΙΑ
ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΗΣ ΑΧΑΙΑΣ
ΑΓΙΑ ΝΕΟΤΗΤΑ
Ευγενική προτροπή του ΕΛΛΑΔΑ - ΚΥΠΡΟΣ: Αγαπήστε τα βιβλία και δώστε τα ως δώρο, αφήστε τα γλυκά, τα κρασιά και τα άλλα ανόητα δώρα που δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΑ.. και αγοράστε βιβλία, δώστε στον εαυτό σας και στον φίλο/η σας την δυνατότητα να ταξιδέψει σε άλλες εποχές, να φύγει το μυαλό του και να ταξιδέψει στο άγνωστο, να περιηγηθεί σε ένα όνειρο, για να μπορεί όταν γυρίσει στην κενότητα αυτού του κόσμου να παραμείνει ΑΝΘΡΩΠΟΣ και σήμερα ανθρώπους χρειαζόμαστε, με συναισθήματα, αλήθεια και εντιμότητα. Αυτούς τους πολίτες χρειάζεται η μικρή αυτή Ελλάδα...
Αν και στην νέα τηλεοπτική προσπάθεια που ήταν ΑΨΟΓΗ και με σκηνικά ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ.. για να μην γράψω για τα ρούχα των ηθοποιών που ήταν κυριολεκτικά άψογα.. το τέλος της είναι λίγο διαφορετικό από την πρώτη φορά που παίχτηκε στην τηλεόραση, όπου τότε κράτησε τρία χρόνια όσα και τα βιβλία του συγγραφέα.
Κόσμημα για την Ελληνική τηλεόραση αυτή η σειρά, κρίμα που την πετσόκοψαν και την τελείωσαν ποιο γρήγορα.. είμαστε άτυχοι που τέτοια έργα τυγχάνουν αδιαφορίας από το ακοινώνητο και απαίδευτο ελλαδικό κοινό. Του αξίζουν τα Survivor.. μέχρι εκεί είναι η σημερινή Ελλάδα, μικρή και απίστευτα κομπλεξαρισμένη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ όχι υβριστικά σχόλια,το ellada-kupros δεν φέρει ευθύνη για τυχόν υβριστικούς χαρακτηρισμούς.Σφάξτε τους με το βαμβάκι..έχουμε πλούσιο λεξιλόγιο άλλωστε.