Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Εκλογές, δημοψήφισμα και συμφωνία με την Τουρκία, με εκβιασμό για δήθεν πόλεμο και απώλεια εδαφών


 Έρχονται μεγάλες αλλαγές στην Ελληνική πολιτική σκηνή το επόμενο διάστημα, το 2021 μπαίνει φουριόζο και φαίνεται ότι θα μας εκπλήξει αρνητικά σε ότι έχει να κάνει με τα Εθνικά θέματα. Η Ελλάδα άκουσε χθες(18/1/2021) την Γερμανία να διαμηνύει μέσω του Υπεξ αλλά και αξιωματούχων της Κυβέρνησης του Βερολίνου ότι σε περίπτωση που οι επαφές μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας δεν ευδοθούν, τότε αναγκαστικά θα πρέπει τα δυο μέρη να συμφωνήσουν και να οδηγηθεί η υπόθεση στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Να υπενθυμίσω ότι οι επαφές μεταξύ των δυο χωρών δεν είναι οι πρώτες, η νέα προσπάθεια που θα γίνει αυτή την φορά στην Κωνσταντινούπολη θα είναι η υπ αριθμόν 61η.. και όπως φαίνεται και αυτή θα πέσει στο κενό.

Το μήνυμα όμως του Βερολίνου είναι ξεκάθαρο, θέλουμε να τα βρείτε, να υποχωρήσετε και οι δυο και να τα βρείτε μέσω της Χάγης, για να λυθεί όμως μέσω της Χάγης θα πρέπει να υπογραφεί συνυποσχετικό και οι δυο πλευρές να οδηγηθούν προς επίλυση της ή των διαφορών. Γιατί η Ελλάδα βλέπει μια διαφορά, ενώ η Τουρκία πολλές.

Ας δούμε με απλά λόγια, πως μπορούν δυο χώρες να οδηγηθούν στο Δικαστήριο της Χάγης:

  1. Η πρωτεύουσα της Ολλανδίας φιλοξενεί το ομώνυμο Διεθνές Δικαστήριο που λειτουργεί στο πλαίσιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
  2. Η Ελλάδα δέχεται πως έχει με την Τουρκία ­μόνο μια διαφορά, την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας ­ με τη δεύτερη να το αρνείται.
  3. Το κορυφαίο δικαστικό όργανο στον πλανήτη για την επίλυση νομικής φύσεως διαφορών ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συγκροτήθηκε μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια του Διαρκούς Δικαστηρίου Διεθνούς Δικαιοσύνης που ιδρύθηκε το 1922, με έδρα επίσης τη Χάγη, στο πλαίσιο της Κοινωνίας των Εθνών (αν και αποτελούσε ξεχωριστό διεθνές όργανο). Το Διεθνές Δικαστήριο αποτελείται από 15 ανεξάρτητους δικαστές, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιθαγένειά τους, οι οποίοι εκλέγονται για θητεία εννέα ετών από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
  4. Για να γίνει παραπομπή πρέπει:

  5. * Και οι δύο χώρες να έχουν αποδεχθεί τη γενική υποχρεωτική δικαιοδοσία του
    Διεθνούς Δικαστηρίου ­ κάτι που ισχύει μόνο για την Ελλάδα. Η Αθήνα αποδέχθηκε
    τη δικαιοδοσία το 1994 με την επιφύλαξη ότι δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες
    του δικαστηρίου θέματά της που άπτονται της εθνικής ασφάλειας και άμυνας. Η
    επιφύλαξη έγινε για να μην προσφύγει η Τουρκία για το θέμα της αμυντικής
    θωράκισης των νησιών του Αν. Αιγαίου.

    * Οι δύο χώρες αν δεν έχουν δεχθεί τη γενική υποχρεωτική δικαιοδοσία, θα
    πρέπει να υπογράψουν συνυποσχετικό για παραπομπή μίας ή περισσοτέρων διαφορών,
    οι οποίες πρέπει (πάντα από κοινού) να περιγραφούν νομικά στην προσφυγή.
  6. Στο θέμα της υφαλοκρηπίδας, θεωρείται βέβαιο ότι σε μια ενδεχόμενη κοινή προσφυγή θα γίνει επίκληση της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982,που ορίζει ότι τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα. Τη Σύμβαση αυτή δεν έχει έως σήμερα επικυρώσει η Τουρκία (για ευνόητους λόγους), αλλά ένα συνυποσχετικό για τη δικαιοδοσία της Χάγης συνεπάγεται ουσιαστικά και αποδοχή της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας.
  7. Στην ιστορία δεν έχει καταγραφεί κανένα κράτος πο να μην έχει αποδεχθεί την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου. Σε περίπτωση που συμβεί, το αντίδικο μέρος μπορεί να
  8. προσφύγει στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ και να ζητήσει την επιβολή σκληρών κυρώσεων που αποτέλεσμα θα έχουν την διεθνή απομόνωση του κράτους που δεν θα δεχθεί την απόφαση.
Όπως αντιλαμβάνεστε το συνυποσχετικό είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση και με τα σημερινά δεδομένα θεωρείται ως κάτι πολύ δύσκολο ή μήπως όχι; Γιατί υπάρχει η πιθανότητα το συνυποσχετικό να δοθεί από τρίτη χώρα που θα εγγυηθεί με κάποιο μεσοβέζικο τρόπο την αναγκαστική υπαναχώρηση μας σε μια άνευ όρων υπογραφή με πρόσχημα δήθεν την Ειρήνη στην περιοχή αλλά και την απειλή του μεταναστευτικού.

Η Χάγη δεν θα είναι περίπατος, τα κράτη δεν κερδίζουν σχεδόν ποτέ το 100% και αυτός είναι ο φόβος και των δυο πλευρών, δεν είμαστε μόνο εμείς που φοβόμαστε, η Τουρκία έχει χτίσει δεκαετίες την ρητορική της ότι αν πάμε στην Χάγη θα μας διαλύσουν, θα κερδίσουν μισό Αιγαίο και θα κάνουν ότι θέλουν στο άλλο μισό, κάτι που όπως καταλαβαίνουμε όλοι δεν πρόκειται να συμβεί. Και τα δυο κράτη φοβούνται και μαντέψτε ποιος θα πάρει την ευθύνη για την προσφυγή... καλά το καταλάβατε, εσείς, εμείς, ο απλός λαός.

Πως θα συμβεί αυτό; μα με ένα δημοψήφισμα τύπου Ανάν που θα κρέμεται ως απειλή πάνω από τον Ελληνικό λαό, ότι αν δεν ψηφίσουμε ΝΑΙ τότε όλα θα διαλυθούν, θα μας πουν ότι η Τουρκία μπορεί και να μας κηρύξει τον πόλεμο ή θα αφήσουν και οι δυο πλευρές να εννοηθεί ότι αν δεν πάμε στην Χάγη, τότε θα χάσουμε εδάφη, βλέπε Καστελόριζο.

Το δίλημμα και πάλι στον Έλληνα πολίτη.. αλλά αυτή την φορά με την απειλή του πολέμου και της απώλειας εδαφών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ψάχνει την ημερομηνία των εκλογών, προσπαθούν να βρουν τρύπα μέσα στο 2021 για να κάψουν την απλή αναλογική, σήμερα 19/1/2021 ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε το ΥΠ.ΕΣ. και μίλησε για την απλή αναλογική που τον απασχολεί από την πρώτη μέρα της θητείας του.

Ο Πρωθυπουργός ανέφερε σχετικά:  «αποτελεί δέσμευσή μας να αλλάξουμε το σύστημα της απλής αναλογικής για να ευθυγραμμίζεται με καλύτερο τρόπο η βούληση των δημοτών με τις πλειοψηφίες στα Δημοτικά Συμβούλια. Θα φέρουμε το σχετικό νομοσχέδιο το οποίο είναι ώριμο προς έγκριση στο επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο, του Ιανουαρίου και εκτιμώ ότι μπορούμε να νομοθετήσουμε πολύ σύντομα μετά, πάντα σε συνεννόηση με τους θεσμικούς εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης.».

Εν συνεχεία ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι σε δεύτερο χρόνο θα προωθηθεί η εμβληματική, όπως τη χαρακτήρισε, μεταρρύθμιση της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης. «Παραμένει ανοιχτό το πολύ μεγάλο κεφάλαιο της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, των ορίων και των αρμοδιοτήτων μεταξύ του κεντρικού κράτους, των αποκεντρωμένων διοικήσεων, των Περιφερειών και των Δήμων. Κάτι το οποίο θα αποτελέσει από μόνο του μια εμβληματική μεταρρύθμιση, η οποία, όμως, έχει ακόμα σημαντική δουλειά προκειμένου να ωριμάσει. Επίσης, υπάρχουν σημαντικά ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με το προσωπικό, με τους άξιους δημόσιους υπαλλήλους, οι οποίοι και σε συνθήκες πολύ δύσκολες κατά κανόνα ξεπέρασαν τους εαυτούς τους προκειμένου το κράτος να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα. Η τηλεργασία την οποία αναγκαστήκαμε για λόγους δημόσιας υγείας να επιβάλουμε στο Δημόσιο μας δίνει τη δυνατότητα να σκεφτούμε πως μπορούμε να την εντάξουμε με έναν πιο οργανωμένο τρόπο στην καθημερινότητα, την εργασιακή καθημερινότητα του Δημοσίου, όταν θα έχουμε αφήσει πίσω μας την πανδημία. Και βέβαια εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά ζητήματα σχετικά με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, πάντα με την έννοια της επιβράβευσης και κυρίως της αναγνώρισης της προσφοράς εκείνων των εξαιρετικών δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι πολύ συχνά αισθάνονται ότι σε ένα εξισωτικό σύστημα αξιολόγησης η προσφορά τους δεν αναγνωρίζεται»

Αλλά δεν είναι μόνο η Τοπική Αυτοδιοίκηση που είναι το μεγάλο αγκάθι για τον Πρωθυπουργό, τον καίει και η απλή αναλογική σε ότι έχει να κάνει με τις επόμενες εκλογές που προβλέπονται να γίνουν με το νέο σύστημα και όπως έχει δηλώσει ο πρωθυπουργός, αυτό το σύστημα θα αλλάξει γιατί έχει άλλωστε ψηφιστεί να αλλάξει πριν μερικούς μήνες. Τι χρειάζεται για να αλλάξει; μα διπλές εκλογές, η πρώτη εκλογική αναμέτρηση με την απλή αναλογική και η δεύτερη με το παλιό, αλλά φρεσκαρισμένο σύστημα που δίνει την αυτοδυναμία στο πρώτο κόμμα.

Μέσα σε όλα αυτά που καίνε το κυβερνητικό επιτελείο έρχεται και η τεράστια απώλεια του ΑΕΠ που μα γυρνά μερικές δεκαετίες πίσω, με την ύφεση να έχει γαντζωθεί για άλλη μια φορά γερά στο άρμα της Ελληνικής οικονομίας, για το 2021. 

Η ύφεση που έρχεται μοιάζει με ένα βουνό που πέφτει πάνω σε έν αυγό.. ισωπέδωση χωρίς όρια, η ύφεση η οποία θα φτάσει τουλάχιστον το 10,4% για το πρώτο τρίμηνο του 2021, αυτά προβλέπει το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), ενώ στο πρώτο εξάμηνο του έτους η πτώση του ΑΕΠ αναμένεται να φτάσει το 3,7%, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στην κυβέρνηση της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Μέσα σε όλο αυτό το παζλ που διαμορφώνεται με την Τουρκία να απειλεί και την Ε.Ε. να ζητά ουσιαστικά να τα βρούμε, με την ύφεση στην οικονομία να χτυπάει κόκκινο, αλλά και στην Τουρκία τα διαθέσιμα συναλλαγματικά αποθέματα να ξύνουν τον πάτο του βαρελιού, ή Ελλάδα προσπαθεί να χτυπήσει πρώτη και να προλάβει την Τουρκία στο θέμα που έρχεται προς συζήτηση στην Βουλή, του νομοσχεδίου για την επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης στο Ιόνιο. 

Η Ολομέλεια σε δύο συνεδριάσεις, σήμερα Τρίτη και αύριο Τετάρτη, θα εξετάσει και θα ψηφίσει το νομοσχέδιο για τον «καθορισμό του εύρους της αιγιαλίτιδας ζώνης στη θαλάσσια περιοχή του Ιονίου και των Ιονίων Νήσων μέχρι το Ακρωτήριο Ταίναρο της Πελοποννήσου».
Στην αυριανή συνεδρίαση αναμένεται να λάβει τον λόγο ο πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί.

«Η στιγμή έχει στοιχεία ιστορικότητας»

Με την έναρξη της συνεδρίασης, έλαβε το λόγο ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας. «Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμένα, εξ ονόματος της κυβέρνησης Μητσοτάκη, να εισηγούμαι στο εθνικό κοινοβούλιο το παρόν νομοθέτημα. Είναι, όπως γνωρίζετε, η πρώτη επέκταση του εθνικού χώρου από το 1947, πρόκειται για μια έκταση 10.079 τετραγωνικών χιλιομέτρων και αν προσθέσει κανείς το κλείσιμο των κόλπων, υπερβαίνει τα 13.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι το σύνολο της χώρας είναι περί τα 135.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, αντιλαμβάνεται και το μέγεθος της έκτασης αυτής.

Επίσης, είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι, όπως με τον πιο καθαρό τρόπο αναδείχθηκε στην επιτροπή, το νομοθέτημα αυτό συνοδεύεται από την ομόθυμη στήριξη των πολιτικών δυνάμεων του εθνικού κοινοβουλίου. Κατά συνέπεια, νομίζω ότι η στιγμή έχει στοιχείο ιστορικότητας και θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τα κόμματα για τη συνεργασία», τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών...


Όπως βλέπεται το σκηνικό που διαμορφώνεται είναι αδιάκοπα μεταβαλλόμενο, απρόβλεπτο και μπορεί να οδηγήσει ή σε Εθνική καταστροφή ή σε μια λύση που τι είχαμε τι χάσαμε.. η Ελλάδα προσπαθεί να βρει φως στο τούνελ αλλά οι καλοί μας σύμμαχοι, βλέπε Γερμανία, μάλλον προσπαθούν να κάνουν ότι μπορούν για μας απομακρύνουν φως και να βαθύνουν το τούνελ ολοένα και περισσότερό.

Ο κ.Πρωθυπουργός έχει μια λύση για να βρει διέξοδο και να ισχυροποιήσει την θέση του, τις εκλογές, τις διπλές εκλογές μέσα στο 2021. Θα επικαλεστεί την πανδημία; σας έσωσα, εμβολαιζόμαστε, πάμε για να κάψουμε την απλη αναλογική και ελάτε για 2+4; Θα έχουμε διπλές εκλογές με ταυτόχρονα δημοψήφισμα στην λογική Τσίπρα, μας δίνουν αυτή την λύση για την Χάγη, να υπογράψουμε το συνυποσχετικό ή όχι, αλλά κοιτάξτε να δείτε αν δεν το υπογράψουμε θα οδηγηθούμε σε πόλεμο και απώλεια εδαφών.. πάντως ο Πρωθυπουργός δεν θέλει σε καμία περίπτωση και με την ύφεση να βαθαίνει αυτή την καυτή πατάτα που έχει μέσα της πολλά και δύσκολα σενάρια να την κρατήσει μόνος του.. το 2021 θα είναι μια εκλογική χρονιά που θα μας εκπλήξει, η δε συμφωνία κάτω από το τραπέζι υπό τις οδηγίες της Μέρκελ και του Βερολίνου θεωρείστε την σχεδόν βέβαιη. 

Ο Πρωθυπουργός θα αναγκαστεί να οδηγηθεί σε εκλογές..


ΥΓ1. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε ξανά στην αξιολόγηση, όποιος δεν θέλει να δει τι έρχεται, ας κάνει καλά να αλλάξει οπτική.. εγώ γράφω για την αξιολόγηση χρόνια, από την εποχή που ο σημερινός ΠΘ ήταν Υπουργός και έδινε τον αγώνα του με τι καθαρίστριες.. η αξιολόγηση έρχεται και θα κλάψουν πολλοί στο Δημόσιο και στα δικά μας τον Δασικό κλάδο(Δασαρχεία, Φορείς Διαχείρισης), άλλωστε το νέο ΑΣΕΠ θα στείλει πολλά λαμόγια στον ΟΑΕΔ, εκεί που πραγματικά ανήκουν..

ΥΓ2. Κυριάκο Μητσοτάκη προχώρα


Για το ΕΛΛΑΔΑ - ΚΥΠΡΟΣ 

Κουρτέσης Ιωάννης

19/1/2021 
Μαραθώνας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ όχι υβριστικά σχόλια,το ellada-kupros δεν φέρει ευθύνη για τυχόν υβριστικούς χαρακτηρισμούς.Σφάξτε τους με το βαμβάκι..έχουμε πλούσιο λεξιλόγιο άλλωστε.